lördag 31 oktober 2009

Det svängde på Småländska Kolonin!


Veckorna är fyllda av så mycket, nu när dagarna är soliga , men kalla och det får mig att längta efter att ta promenader och kvällarna är murriga, kanske lite tråkiga!

Då är det så skoj att det finns de som vill att vi alla ska må bra, hitta sammanhang där vi kan "fylla på" så att vi orkar med dagar av tuffa beslut, så att det blir dagar med glädje!

I går öppnade Småländska Kolonin i Jönköping upp dörrarna för en stämningsfull kväll!

The Odd Couple

Anders Jonasson, Gitarr,
Torbjörn Svensk, Piano och vänsterhands bas
Jeanette Gustafsson, sång


Vi bjöd på Jazz/Blues/Soul och Bossanova för alla som kom till Småländska Kolonin!



Kvällen startades med en klassisk Bluse When My Man Comes Home, följt av The More I See You. Under fem "sätt" mellan kl 17.45 - 23.00 svängde det riktigt bra om The Odd Couple med Route 66, Love Me Like A Man och Fly Me To The Moon och med Anders Jonassons komponerade instrumentala musikstycken - CK 07:15 och The Librereian!


Vi vill tacka alla som lyssnade och några som dansade, härligt!


Klädkoden för kvällen var svart och vitt, med inspiration av Coco Chanel, 1920 tal i Jeanettes outfit tillsammans med Anders och Torbjörn, rena svarta stil!

Ja, jag tog mig hem med ett leende på mina läppar, så härligt att få skapa stämning tillsammans, platsen, alla som var där och musiken, vad passar bättre en fredag kväll i slutet på oktober?

Ingenting, enligt min mening, även denna lördag morgon!

Nu laddar The Odd Couple för en spelning på Småländska Kolonin i kväll kl 18 - 20, så för er som inte var på plats i går, ni har en möjlighet!

Önskar dig en härlig lördag, utan för mitt fönster ser jag en blå himmel och solen som ger trädens färger extra lyster!

Jag lyssnar nu på Aretha Franklin, What A Fool Belives......så härligt!
Ok, jag ska ta mig en promenad, jag kan inte vänta längre! // Jeuezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar