söndag 27 september 2009

Konst&Musik - svårt att hitta en bra form!

I fredags kväll gick jag hem med ett veck i min panna!

Varför , jo på fredag kvällen kl 20 hade jag arrangerat en konsert med Karin Turesson och Junekvintetten, som för kvällen var en kvarett på Galleri Bergström. 
Där visas just nu en utställning med konstverk av konstnären, Ylva Kunzes , det är härligt stora målningar.

Det var en härlig kväll och vi var förväntansfulla, hur många skulle komma?

Det var en magisk timme, Karins musik är vardagsrealism med texterna och arrangemangen tillsammans med stråk kvartetten och Karins röst! 
Min blick kunde vila på Ylva Kunzez målningar och jag fann mig i den verklighet som Karin och Junekvintetten gav mig. 
Någon hade för mig beskrivit musiken, att det var som att se en film, aningen drömskt och jag håller med.

Men ingen kom, jag bjöd in tre personer från restaurangen som ligger vägg i vägg, de hade visat intresse tidigare - så de kom gärna på konserten.

Vi fyra kunde njuta av denna stund och det gjorde vi.

Men jag tar lärdom av att det är inte lätt att bryta mönster och kombinationen av Konst&Musik är Jönköpingsborna inte vana än, men jag ger inte upp! 

Önskar alla en härlig vecka som kommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar